Limagrain repky

Štvrtok 23.mája 2024, meniny má Želmíra, zajtra Ela

Chovatelia hovädzieho dobytka, ktorí dodávajú dobytok spoločnosti ABP Food Group (ABP), dostanú od spracovateľa hovädzieho mäsa tzv. „Beef Benchmark Report“.

Report už dostalo približne 300 farmárov, pričom ďalších 1 000 ju dostane v najbližších dňoch. Správa bude obsahovať údaje o všetkých zvieratách, jatočne spracovaných v rámci ABP v roku 2021. Správa ponúkne farmárom pohľad na ich stáda hovädzieho dobytka „z vtáčej perspektívy“ a určí príležitosti pre farmárov ako „zvýšiť príjmy a znížiť svoju uhlíkovú stopu“.

Spracovateľ hovädzieho mäsa taktiež uviedol, že správa „je prvou svojho druhu na svete“ a poskytne údaje o jatočných telách a skleníkových plynoch (GHG) na báze jednotlivých zvierat. Spracovateľ uviedol, že túto správu môžu poľnohospodári použiť „ako nástroj na meranie výkonnosti na základe množstva kľúčových ukazovateľov výkonnosti (KPI)“.

Cieľom reportu je:

- Zlepšenie prehľadu o výkonnosti stáda

- Poskytnúť chovateľom hovädzieho dobytka možnosť vidieť, kde sa ich stádo „nachádza“ v porovnaní s národným priemerom

- Zvýšiť príjmy farmy

- Znížiť emisie uhlíka zo stád hovädzieho dobytka

Výsledky stáda každého farmára sa budú porovnávať s národným priemerom ABP ako aj s najlepšími 10 % zo všetkých jatočne spracovaných zvierat v rámci ABP.

Správa umožní chovateľom porovnať svoje výsledky s ostatnými na základe viacerých KPI, vrátane:

- Hmotnosť jatočného tela

- Vek pri jatočnom usmrtení

- Priemerný denný prírastok

- Parazity a infekcie

- Uhlíková stopa

Spracovateľ hovädzieho mäsa tiež načrtol, že správa „je v súlade so zameraním ABP na genetické zlepšenie“ a bude tiež porovnávať zvieratá v rámci stáda pomocou nového indexu Commercial Beef Index.

Cieľom správy je tiež zdôrazniť význam chovu a nákupu zvierat s vysokým indexom pre zvýšenie kvality jatočných tiel a zníženie veku pri jatočnom usmrtení, čo „zvýši príjmy a zníži uhlíkovú stopu v rámci vašej farmy“. Spracovateľ tiež poznamenal, že správa je založená na výskume prebiehajúcom na demonštračnej farme ABP a zameriava sa na „uvedenie výskumu do praxe“. Bude tiež súčasťou nového programu Advantage Beef Program.

ABP Food Group - spolupracuje so sieťou viac ako 45 000 farmárov a je známa tým, že platí svojim dodávateľom v deň dodávky na strategicky umiestnených miestnych bitúnkoch, ktoré minimalizujú prepravné vzdialenosti zvierat. Každoročne prispieva odhadom 1,3 miliardy EUR do vidieckych ekonomík, v ktorých pôsobí.

 

Zo zdrojov agriland preložil a upravil Miroslav Záhradník, NPPC-VÚŽV Nitra

agropoistenie

deň pola

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov