Peniaze sa použijú na nový zmluvný model pre prepojených chovateľov ošípaných a rôzne projekty.
Britská dcérska spoločnosť nemeckého diskontného predaja potravín Lidl plánuje investovať do odvetvia chovu ošípaných takmer 600 miliónov €. Obchodná skupina chce ponúknuť prepojeným chovateľom ošípaných nové dodávateľské zmluvy, ktoré zahŕňajú cenový model založený na nákladoch a záruky nákupu.
Nová spolupráca s chovateľmi ošípaných
"Toto odvetvie čelí veľkým výzvam a potrebuje udržateľnejší cenový model," uviedla spoločnosť v tlačovej správe. Lidl nedávno založil vlastné výrobné družstvo pre chovateľov ošípaných podľa príkladu iných veľkých maloobchodníkov vo Veľkej Británii. Poľnohospodári a veľké mäsové spoločnosti Pilgrim's a Cranswick zohrávali dôležitú úlohu pri navrhovaní dohôd o spolupráci.
Financovanie rôznych projektov
Okrem nových zmluvných podmienok pre výrobcov podporí Lidl aj výskumné projekty, ktoré sa zaoberajú znížením CO2 pri produkcii bravčového mäsa a používanie 3D kamier na analýzu správania zvierat. Podporia sa aj projekty na zlepšenie kvality vody v regiónoch so silným spracovateľským hospodárstvom.
Z Topagrar preložila a upravila Ing. Martina Gondeková, PhD., NPPC-VÚŽV Nitra
Snímka: Heil