Limagrain repky

Štvrtok 23.mája 2024, meniny má Želmíra, zajtra Ela

Emmi (najväčšia spoločnosť na spracovanie mlieka vo Švajčiarsku) dosiahla rast tržieb v roku 2021 aj napriek ťažkým podmienkam. Skupina dokázala zisk najmä v koncepte značky. Rast zaznamenala aj vegánska značka Beleaf.

Napriek pandémii Covid-19 a rastúcim vstupným nákladom dokázal švajčiarsky spracovateľ mlieka Emmi vo finančnom roku 2021 zvýšiť svoje tržby a zisky. Ako skupina oznámila, výnosy stúpli na 3,912 miliardy CHF (3,785 miliardy €). V porovnaní s predchádzajúcim rokom to bol nárast o 5,6 %, tvorený organickým rastom 3,6 %, pozitívnym akvizičným efektom 2,3 % a negatívnym menovým efektom 0,3 %.

Osvedčená stratégia

Zisk pred úrokmi a zdanením (Earnings Before Interest and Taxes - EBIT) sa zlepšil o upravených 12,9 milióna CHF (12,5 milióna EUR) na 284,1 milióna CHF (274,9 milióna EUR), zatiaľ čo upravený čistý zisk sa zvýšil o 14,1 milióna CHF (13,6 milióna EUR) na 216,7 miliónov CHF (209,7 milióna eur). Pozitívny celkový výsledok je podľa spoločnosti založený na osvedčenej stratégii, diverzifikovanom sortimente a portfóliu krajín, ako aj na diferencovaných, inovatívnych konceptoch značiek a prispôsobivej organizácii.

Vegánska značka rastie

Obchod na domácom švajčiarskom trhu v sledovanom roku mierne klesol. Dynamika na zahraničných trhoch a v podnikaní v strategických oblastiach, ako sú talianske dezertné špeciality, pokračovala. Koncepty značiek si opäť dokázali jednoznačne získať priazeň spotrebiteľov. Emmi podľa vlastných vyjadrení vyniká predovšetkým schopnosťou udávať trendy relevantnými inováciami a premieňať trendy – napríklad v rastlinnej výžive – na rast s úspešnými konceptmi, ako je vegánska značka Beleaf.

Rastúci EBIT - napriek pretrvávajúcej neistote a silným inflačným tendenciám popredný švajčiarsky spracovateľ mlieka očakáva organický rast 2,5 % až 3,5 % pre rok 2022 a mierny nárast na 290 miliónov CHF (281 miliónov EUR) na 305 miliónov CHF (295 miliónov EUR).

Konverzný kurz: 1 CHF = 0,9675 eur.


Podľa topagrar preložila a upravila Martina Gondeková NPPC-VÚŽV Nitra

agropoistenie

deň pola

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov