Limagrain repky

Štvrtok 23.mája 2024, meniny má Želmíra, zajtra Ela

Nechajte si mäso doručiť až k vám domov – priamo od chovateľa, priamo v regióne – to je koncept dvoch farmárskych rodín z Freckenhorstu v Severnom Porýní-Vestfálsku (Nemecko).

V skutočnosti nemal Julian Siemann nič spoločné s poľnohospodárstvom. To sa zmenilo až jeho manželkou Leou, ktorá pochádza z mliečnej farmy vo Freckenhorste v okrese Warendorf.„Predtým som poznal iba spotrebiteľský pohľad,“ hovorí rodák z Thüringenu, „ale ako mnoho ľudí v meste, chcel som si kúpiť mäso z nášho regiónu.“ Presne také, aké kedysi Lein otec Heiner Siemann raz ročne naporcioval pre vlastnú potrebu z ich zvierat.

Dnes, vyše roka po odovzdaní podniku, Lea Siemann prešla na chov jalovíc a výkrm. Veľká časť areálu je prenajatá. Heiner Siemann naďalej podporuje starostlivosť o zvieratá a obhospodarovanie zvyšných 5 hektárov. Keď sa Julian Siemann presťahoval na farmu, dozrela v ňom myšlienka internetového obchodu s mäsom - v spolupráci s ďalšími farmármi. Spojencov našiel v rodine Gronewällerovcov, ktorá má svoj biznis vzdialený 5 km. Založili „MyMeatBox“ ako partnerstvo podľa občianskeho práva.

Automat ako testovací balónik

Pred šiestimi rokmi začali Frederike a Michael Gronewällerovci predávať surové mlieko, vajcia, bravčové a hovädzie mäso z farmy pomocou predajných automatov. Mäso bolo spočiatku dostupné len po predchádzajúcej dohode, a to štvrtky bravčového alebo ešte menšie časti hovädzieho. „Naša firma má výhodnú polohu na spojovacej ceste,“ opisuje svoju konkurenčnú výhodu tridsiatnička. Blízky cyklochodník láka zákazníkov najmä cez víkendy.

    „Naša spoločnosť má výhodnú polohu na spojovacej ceste." - Frederike Gronewäller

Automaty boli prvým testovacím pokusom, ktorý sociálna pracovníčka a jej manžel spustili: „Výpredaje nás povzbudili investovať do predajnej miestnosti, ktorú chceme v súčasnosti otvárať v sobotu a v budúcnosti častejšie.“

Štruktúra zákazníkov sa mení

Pri jednaní so zákazníkmi na farme sú Gronewällerovci profesionáli. Od otvorenia internetového obchodu však zaznamenali zmeny. „Na farmu prichádzajú noví zákazníci, z ktorých niektorí majú málo skúseností so správnou prípravou jednotlivých porciovaných častí mäsa,“ hovoria manželia Gronewällerovci, ktorí by sa bez nápadu Juliana Siemanna nikdy neodvážili urobiť krok k online marketingu. Julian Siemann pracoval v IT priemysle. „Pochádzam zo sveta „nových zákazníkov,“ smeje sa 36-ročný muž, ktorý sa stará o technológiu internetového obchodu.

Obchod bol spustený online začiatkom decembra 2021. Plán kvarteta obslúžiť vianočný biznis cez internet a zásielkový obchod sa podaril len mierne. „Zákazníci radšej prichádzali priamo na našu farmu,“ poznamenala Frederike Gronewäller a dodala: „Bolo však medzi nimi aj veľa nových zákazníkov – niektorí zo vzdialenejších častí krajiny.“

S boxom a predplatným pre celé zviera

V internetovom obchode predávajú, ako už názov „MyMeatBox“ hovorí, balenia mäsa. „Týmto spôsobom chceme zabezpečiť, aby sa predávali nielen vzácne, ale aj menej obľúbené diely,“ vysvetľuje Julian Siemann. Zákazník má možnosť uzavrieť predplatné. Potom dostáva mäso každý mesiac alebo každé dva mesiace – so zľavou. Na oplátku sa zvyšuje bezpečnosť plánovania pre tím „MyMeatBox“. Sortiment start-upu zahŕňa mäso z dobytka chovaného na pastve, ošípané odchované na slamenej podstielke a kurčatá z voľného chovu. „Sliepky pochádzajú od kolegu,“ vysvetľuje farmár Michael Gronewäller. Zvyšok mäsa pochádza zo zvierat patriacich rodinám Gronewäller a Siemann. Zvieratá sa potom jatočne realizujú a porciujú na dvoch bitúnkoch v Milte, tiež v okrese Warendorf.

„Naše mäso predávame a posielame iba zmrazené,“ vysvetľuje Julian Siemann, ktorý je zodpovedný za tento procesný krok. Aby chladiaci reťazec zostal neprerušený, vloží do papierom izolovanej krabice studené obaly a suchý ľad. DHL sa stará o logistiku. „Momentálne odosielame v stredu a balík dorazí k zákazníkovi na druhý deň,“ hovorí Siemann.

Studené obaly sú opakovane použiteľné. „Každý, kto ich pošle späť, dostane kredit na ďalší nákup,“ vysvetľuje Lea Siemann, ktorá sa z iných profesionálnych dôvodov nemieša do každodenného podnikania. V počiatočnej fáze však pomohla definovať cieľové skupiny a rozvinúť myšlienku ako „pohľad zvonka“.

30 škatúľ namiesto práce na plný úväzok

Julian Siemann vníma predaj prvých 30 škatúľ v decembri ako pozitívny začiatok pre mladú spoločnosť. „Ale aby sme sa tým mohli v budúcnosti uživiť, musíme toto číslo dosahovať aspoň každý týždeň,“ vypočítava absolvent obchodnej administratívy. Začiatkom roka odišiel zo zamestnania, aby sa mohol venovať obchodu a zoznámiť sa s poľnohospodárskymi procesmi.

Zacielené na influencerov

Komunikačná stratégia pre MyMeatBox sa takmer úplne líši od komunikačnej stratégie rodiny Gronewällerovcov. Vždy sme kládli veľký dôraz na priamy kontakt s našimi zákazníkmi,“ hovorí Frederike Gronewäller, „samozrejme sme mali svoju webovú stránku, ale neboli sme aktívni na Facebooku ani Instagrame.“ S internetovým obchodom sa však zmenila cieľová skupina smerom k mladým rodinám z väčších miest, ktoré vedome riešia svoju stravu a pôvod potravín.

    „Ak chceme osloviť mladé rodiny vo veľkých mestách, musíme byť prítomní presne tam, kde sú: na sociálnych sieťach.“ – Julian Siemann.

Julian Siemann dodáva: „Momentálne vediem veľa rozhovorov s foodblogermi, kolegami a reštauráciami.“ Jeho vízia je poskytnúť ambasádorom digitálnej reklamy produkty, ktoré potom prezentujú na internete efektívnym spôsobom publicity. „Ak chceme osloviť mladé rodiny vo veľkých mestách, musíme byť prítomní presne tam, kde sú: na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje Julian Siemann.

 

Z topagrar preložila a upravila Martina Gondeková, NPPC-VÚŽV Nitra

Snímky: Schildmann

 masovy balicek 3

agropoistenie

deň pola

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov