Limagrain repky

Štvrtok 06.júna 2024, meniny má Norbert, zajtra Róbert

Jána Lopucha možno charakterizovať ako praktika, ktorý si stanovuje ciele pre svoj ďalší progres.

Ciele musia byť podľa jeho slov vysoké ale realistické, inými slovami dosiahnuteľné, pričom pri ich napĺňaní považuje za dôležité dodržiavať disciplínu. Disciplínu vyžaduje aj od svojich zamestnancov, no súčasne sa im snaží dávať čo najširší priestor pre ich sebarealizáciu. Jasne definovaný odmeňovací systém a orientácia myslenia zamestnancov na ciele podniku sú atribúty, ktoré podľa neho zamestnancov motivujú a súčasne vedú k progresu podniku.  „Obklopil som sa ľuďmi, ktorý chcú robiť“, hovorí o jednom z atribútov úspechu podniku prvý muž manažmentu. Snaží sa byť dostatočne flexibilný na neustále sa meniace podmienky trhu ako aj inovácií v sektore, čo v ňom vybudovalo aj zmysel pre experimentátorstvo. Keďže je ale naučený plánovať vopred (formou stanovovania si cieľov), nehrnie sa do každej novinky, ale skôr sa snaží inovácie napasovať na reálne potreby a možnosti podniku. Aj keď nemá vyštudovanú vysokú školu, vždy ocení, keď má možnosť sa naučiť niečo nové. Ako tvrdí, aj v minulosti mal blízko seba ľudí, ktorí mu boli veľmi dobrými učiteľmi. Nebojí sa investovať, jeho prioritou je však naplňovanie reálnych cieľov, ale nie za cenu zadlžovania sa podniku.
Hospodáriť na ornej pôde pod Tatrami chce pristupovať k riadeniu nie formou maximalizácie produkcie, ale formou čo najväčšej efektivity výroby. To je podľa predsedu kľúčom k dosahovaniu stabilných výsledkov. Efektívnosť v tomto ponímaní znamená vopred sa vyvarovať preventívnymi opatreniami nástrahám výkyvov počasia v danom regióne a súčasne optimalizovať nákladové položky na výrobu. „Máme certifikáciu na osivá a sadivá pre obilniny, ľan a zemiaky“, hovorí o jednej z devíz podniku jej lodivod. Vďaka tomu podnik ušetrí nemalé prostriedky za nákup osív a sadív, keďže si ich väčšinovo dokáže suplovať z vlastnej výroby. Na výrobu osív a sadív má nastavenú aj technologickú linku a k tomu skladovacie kapacity, ktoré dokážu absorbovať celoročnú produkciu celej rastlinnej výroby. „ Spravidla nepredávame hneď po žatve, keď je pretlak ponuky na trhu“, hovorí o jednej zo stratégií zvyšovania realizačných cien plodín.
Celý profil predsedu PD Spišské Bystré Jána Lopucha nájdete v AGROMAGAZÍNe 05/2014 na s. 7-9

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Mohlo by vás zaujímať

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov