tatra banka

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Streda 23.oktobra 2024, meniny má Alojzia, zajtra Kvetoslava

Ľudia, ktorí sa dočasne vzdajú mäsa, potom jedia menej mäsa. Ukazuje to štúdia.

Spotreba mäsa už roky neustále klesá. Kulinaria Germany e. V je organizácia, ktorá zastupuje záujmy približne 130 stredne veľkých podnikov v potravinárskom priemysle a ktorá vykonala štúdiu zadanú Rheingoldovým inštitútom. Štúdia ukazuje, že len veľmi málo spotrebiteľov sa vráti k predchádzajúcej konzumácii mäsa po fáze s nízkou alebo žiadnou konzumáciou mäsa. Zmena celospoločenského názoru a postojov v smere nejedenia mäsa sa už podľa štúdie nedá zvrátiť, aj keď skutočná realizácia niekedy zaostáva.

Podľa štúdie po rozhodnutí stravovať sa vegánsky alebo vegetariánsky nastali štyri vývojové fázy zmeny stravovania:

  1. Na začiatku sa často vyberajú výrobky súvisiace s mäsom, ktoré vychádzajú z predchádzajúcich stravovacích návykov (napr. vegetariánske bolonské jedlo).
  2. V druhom kroku je otvorenie sa novým objavom produktov.
  3. „Náročná zložitosť“ medzi starými a novými stravovacími návykmi sa prejavuje v treťom vývojovom kroku. Tu spotrebitelia manévrujú tam a späť medzi hľadaním, dezorientáciou a ambivalenciou. Náhrady mäsa len postupne strácajú na význame.
  4. Posledným krokom vo vývoji je „Nová rozhodnosť“. Rozvíjajú sa nové návyky, obľúbené jedlá a produkty. Mnohým odhodlaným vegánom/vegetariánom sa po dlhom čase znechutí mäso.

Ochrana zvierat a klímy sú často dôvodom, prečo nejesť mäso

Podľa Kulinaria existuje veľa dôvodov pre vegánsku alebo vegetariánsku stravu: Počnúc uvedomelejšou stravou, ochranou zvierat alebo klímy, náboženskými dôvodmi, vysokými nákladmi na mäso, zdravotnými aspektmi a chuťovou averziou k mäsu, mnohí ľudia však majú aj úplne iné motivácie nejesť už žiadne mäso. Ďalším dôležitým zistením štúdie je, že existuje veľký spoločenský tlak vyhýbať sa mäsu.

Tvorcovia štúdie tiež zdôrazňujú, že existujú štyri typy ľudí, ktorí sa rozhodli nejesť mäso.

Typ sebazáchovy: Ide väčšinou o starších spotrebiteľov so zdravotnými problémami, napríklad s vysokým cholesterolom alebo kardiovaskulárnymi ochoreniami a konzervatívnymi stravovacími návykmi.

Typ sebaoptimalizácie: Vo všetkých vekových skupinách sa táto skupina stravuje viac funkčne a uprednostňuje sebaoptimalizáciu pred pôžitkom. Cieľom je kondícia, štíhlosť a večná mladosť. Potraviny sú kontrolované na nutričné ​​hodnoty a zdravý obsah a to veľmi sústredene a disciplinovane.

Typ – svetový udržiavateľ : Prevažne mladší spotrebitelia a predovšetkým ženy majú ako dôvod pre zvolenú bezmäsitú stravu etické dôvody a ideály: hnacou silou sú ochrana klímy, dobré životné podmienky zvierat, ochrana životného prostredia a spravodlivosť. Skupina chce „robiť správnu vec“ a „byť na dobrej strane“.

Typ – svetový objaviteľ: Svetoví prieskumníci radi jedia. Kvalita jedla je prvoradá. Existuje výrazná túžba objavovať a skúšať nové veci. Jesť je pre nich zmyselným zážitkom a nakupovanie je súčasťou potešenia.

 

Z topagrar preložila a upravila Ing. Martina Gondeková, NPPC-VÚŽV

Snímka: Arden

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

pottinger

Mohlo by vás zaujímať

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov