Basf daxur

Basf systiva

Basf systiva

Sobota 27.júla 2024, meniny má Božena, zajtra Krištof

Agentúra 2muse spracovala pre krátky potravinový reťazec Farmfoods na jar 2021 kvantitatívny ad-hoc prieskum na vzorke 606 respondentov s nadpriemerným mesačným príjmom (čistý osobný príjem vyšší ako 1 200 €, alebo čistý príjem domácnosti vyšší ako 2 000 €).

 

Na kvalite a čerstvosti záleží najviac

Až 97 % opýtaných v prieskume deklarovalo, že si pri nákupe vyberá kvalitné potraviny a rozhodujúcim faktorom je čerstvosť. Medzi najčastejšie dôvody patrí láska k jedlu (93 %) a časté varenie (76 %). Iba tesná väčšina (55 %) respondentov súhlasila s výrokom, že sa radi stravujú mimo domu.

ts_event_1

2muse Do akej miery respondenta vystihujú nasledovné vzorky týkajúce sa jedla a stravovania. Použite stupnicu od 1 do 5, kde 1 = úplne nesúhlasím a 5 = úplne súhlasím.

Respondentov pri nákupe potravín najviac zaujíma to, či sú zdravé (82 %), nemajú zbytočné prídavné látky, či aký je ich zdravotný účinok (76 %). Slovákov na etiketách zaujíma tiež spôsob, ako majú postupovať pri skladovaní potravín (75 %). Okrem toho ich zaujíma pôvod potravín. Všeobecnejšie rady, tipy a informácie ich zaujímajú menej.

TS_event_2

2muse: Do akej miery respondent súhlasí s týmito výrokmi?

„Výsledky prieskumu nás milo prekvapili. Náš záväzok voči ľuďom a filozofia, na ktorej pilieroch sú postavené zásady nášho pestovania, chovu, spracovania, dopravy, až po predaj potravín korešpondujú s predstavami ľudí o nákupe kvalitných a zdraviu prospešných potravín,“ hovorí Tomáš Németh, výkonný riaditeľ slovenského krátkeho potravinárskeho reťazca FARMFOODS.

Najpočetnejšia skupina, až 88 % opýtaných, uviedla, že ich vystihuje tvrdenie, že zdravé potraviny nakupujú z dôvodu ich dôležitosti pre zdravú stravu svojich detí. Veľká skupina obyvateľov chce nákupom zdravých potravín dodať telu potrebné živiny, energiu a vitalitu (94 %), pričom ich toto tvrdenie do veľkej miery vystihuje.

TS_event_3

2muse: Ľudia na Slovensku konzumujú zdravé potraviny pri rôznych príležitostiach a z rôznych dôvodov. Do akej miery vystihujú respondenta nasledovné výroky to, kedy a ako konzumujete ZDRAVÉ POTRAVINY vy?

Až 89 % ľudí s nadpriemerným príjmom si je ochotných za zdravé potraviny priplatiť. Takíto ľudia minú zvyčajne pri bežnom týždennom nákupe okolo 100 €. To je zároveň hranica, ktorú pri bežnom týždennom nákupe neprekročí 80 % nakupujúcich.

TS_event_4

2muse: Koľko eur priemerne miniete pri vašom bežnom týždennom nákupe potravín?

 

Nakupovanie potravín online už nie je tabu

Približne tretina ľudí s nadpriemerným príjmom nakúpila minulý rok potraviny online. Samozrejme, tento údaj však môže byť ovplyvnený pandémiou COVID-19. Veď takmer dve tretiny z týchto ľudí nakupuje potraviny online iba párkrát za rok.

Väčšina ľudí s nadpriemerným príjmom by o nákupe potravín online uvažovala, no tých, ktorí ho považujú za jediný spôsob nakupovania, je minimum (4 %).

TS_event_5

2muse: Koľko eur priemerne miniete pri vašom bežnom týždennom nákupe potravín?

„Pandémia rozšírila možnosti nakupovania cez internet, výnimkou nie je ani nákup potravín. Dozvedeli sme sa, že už tretina ľudí už má takúto skúsenosť a 8 z 10 ľudí si žiada, alebo aspoň nevylučuje, že budú nakupovať online. Zákazníkom sa snažíme vyhovieť, aj preto dnes skúmame možnosti, ako vyhovieť našim prísnym požiadavkám kvality predaja potravín a zároveň sa dokázať prispôsobiť novým trendom,“ uzatvára T. Németh.

 

Tlačová správa event2all

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

pottinger

Mohlo by vás zaujímať

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov