tatra banner A2

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Utorok 04.oktobra 2022, meniny má František, zajtra Viera

„Organizácia Greenpeace by chcela zakázať reklamu na mäso“ - dobre čítate! A určite sa čudujete tak ako ja, keď som si prečítala tento titulok na jednom nemeckom portáli. Na pár sekúnd som si myslela, že to musí byť ďalší hoax, ktorých je v ostatnej dobe viac ako obvykle.

Žiaľ, nie je. Nič proti ochrane životného prostredia, to kvitujem v plnej miere, ale platiť si za negatívnu reklamu ako na balíčku cigariet mi pri tak základných zdrojoch bielkovín ako sú mäso a mlieko príde absurdné. Našťastie je to „zatiaľ“ iba v Nemecku. Greenpeace chce doslova Nemcom pokaziť chuť na mäso a presvedčiť ich, aby sa konzumáciou mäsa cítili vinní.

Citujem zdroj agrarwelt.com: „Greenpeace hovorí o ´perfídnej (podlej) marketingovej taktike´ v reklame na mäso a požaduje, aby výrobcovia stanovili presné predpisy o tom, ako môžu inzerovať. Títo ochranári vnímajú spotrebu mäsa ako veľký problém pre klímu. Organizácia na ochranu životného prostredia preto od politikov požaduje, aby reklamu na mäso regulovali presnými predpismi – podobne ako pri tabaku. Pretože v reklame sa vraj mäso zobrazuje pozitívne ´nedbalo´.

Z pohľadu tejto organizácie - klimatickú neutralitu, o ktorú sa Nemecko usiluje do roku 2045, možno dosiahnuť len znížením počtu zvierat na polovicu. Argumentujú, že tri štvrtiny poľnohospodárskych skleníkových plynov pochádza z chovu zvierat, 14 % z výroby potravín na rastlinnej báze a približne 10 % z pestovania energetických plodín, uvádza to štúdia inštitútu Öko pre Greenpeace. Tiež sa hovorí, že súčasne s menšou reklamou by kritici chceli aj stimuly, aby sa poľnohospodári vzdali produkcii mäsa a mlieka. Na oplátku by mali dostať finančnú podporu na konverziu poľnohospodárstva a na zanechanie chovu zvierat.“

Prečítala som si aj diskusiu pod článkom a niektorí sú pohoršení nad tým, že žijeme v spoločnosti, ktorá legalizuje drogy a chce poukázať na domnelé nebezpečenstvo mäsa.

Prečo to zašlo až tak ďaleko? Nemajú poľnohospodári dosť vlastných každodenných starostí s fungovaním, doslova prežívaním v tejto dobe Covidu, nízkych výkupných cien za mäso, mlieko, zdražovaním energií, ľudskej práce, hnojív, strojov, technológií, šírením AMO, vtáčej chrípky, nestálymi výkyvmi počasia, ... ešte aj toto im kladieme pod nohy?

Niekedy sa im čudujem, že vládzu ešte ráno vstať a majú stále chuť pracovať v poľnohospodárstve. Toľko pesimizmu a negatívnych emócií v ostatnej dobe ako má tento sektor, nemá žiaden. Greenpeace reklamný návrh sa zatiaľ týka len Nemcov, oni však nie sú až tak ďaleko od Slovenska...


Martina Gondeková, NPPC-VÚŽV Nitra

Predplatné Agromagazínu

Agromagazín je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho Zadarmo.

Viac o predplatnom Agromagazínu

Mohlo by vás zaujímať

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov