tatra banka

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Štvrtok 21.septembra 2023, meniny má Matúš, zajtra Móric

Jana Holéciová

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora si od 1. mája

posvieti na potravinové letáky obchodných reťazcov. Bude pozorne sledovať, či v nich obchody propagujú minimálne 50% domácich potravín.

Od 1. mája 2019 prináša obchodníkom túto povinnosť parlamentom schválená novela zákona o potravinách. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora bude preto pozorne monitorovať všetky letáky obchodných reťazcov predávajúcich potraviny, či dodržiavajú ustanovenia zákona, rešpektujú princíp proporcionality a neobchádzajú svoje zákonné povinnosti.

„Akékoľvek snahy marginalizovať, graficky alebo kompozične znevýhodňovať slovenské potraviny, budeme vnímať ako obchádzanie platnej legislatívy. V takom prípade sa obrátime na kontrolný orgán, ktorým je Štátna veterinárna a potravinová správa“, uviedol predseda Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory Emil Macho.

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora dlhodobo presadzuje postupné zvyšovanie nelichotivého, len 40%-tného podielu slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov. Zákonná povinnosť zverejňovať na letákoch minimálne polovicu potravín slovenského pôvodu môže tento stav zlepšiť.

Slovenskí poľnohospodári a potravinári naďalej chcú dodávať obchodníkom tradičné, overené, čerstvé a kvalitné potraviny, ktoré slovenský spotrebiteľ pozná a preferuje. Celý ich proces výroby „z poľa na stôl“ je navyše pod stálym veterinárnym dohľadom. Aj preto sú z hľadiska kvality a bezpečnosti najlepšou voľbou pre spotrebiteľa.

Jana Holéciová, hovorkyňa SPPK

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

pottinger

Mohlo by vás zaujímať

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov