tatra banka

tatra banka agrofinancovanie

tatra banka agrofinancovanie

Pondelok 09.septembra 2024, meniny má Martina, zajtra Oleg

Reklama na rastlinný hamburger predávaný Tescom, ktorá prebehla v rôznych médiách, bola podľa Britskej Rady pre reklamu „pravdepodobne zavádzajúca“.

Reklama, ktorá bežala na rôznych mediálnych platformách v Spojenom kráľovstve, vrátane televízie, tlače, rádia a taktiež v online priestore podľa Britskej Rady pre reklamu (ASA) nepreukázala skutočnosť, že by značka bezmäsových hamburgerov Plant Chef mala pozitívny vplyv na životné prostredie, napriek tomu, že tak tvrdila.

Printový, online a televízny formát reklamy obsahoval video, resp. fotografiu ženy, ktorá konzumuje rastlinný burger, s popisnými prehláseniami ako napr.: „Planéta sa naďalej otepľuje... Znížili sme predajné ceny pre desiatky našich produktov značky Plant Chef, pretože malá obmena môže znamenať veľkú zmenu pre planétu“.

V rozhlasovej reklame sa uvádzalo, že žena „robí niečo pre planétu“. Vo väčšine formátov, v ktorých sa reklama objavila, bolo navrhnuté, že nákup a konzumácia týchto rastlinných produktov je „dobrá voľba pre vaše vrecko, ešte lepšia pre planétu“.

ASA vo svojom rozhodnutí uviedla, že špecifické produkty na rastlinnej báze, najmä spracované produkty, ktoré môžu obsahovať množstvo rôznych zložiek pochádzajúcich z celého sveta, môžu obsahovať zložky alebo môžu byť vyrábané a prepravované metódami, ktoré majú vysoký obsah uhlíka alebo majú negatívny vplyv na životné prostredie.

Úrad na dohľad nad reklamou v Spojenom kráľovstve poznamenal, že tvrdenia o prínose pre životné prostredie musia vychádzať z celého životného cyklu produktu.

„Nemuselo by to byť vždy tak, že špecifické produkty na rastlinnej báze by mali vždy zaručený nižší uhlíkový alebo environmentálny dopad ako špecifické produkty na báze mäsa,“ uviedla ASA.

„Pretože sme považovali reklamy za naznačujúce, že prechod na produkty z radu Plant Chef pozitívne ovplyvní životné prostredie, očakávali sme, že uvidíme dôkazy, že to tak bolo na základe celého životného cyklu burgeru značky Plant Chef v porovnaní s mäsovým burgerom. “

Z tohto dôvodu ASA dospela k záveru, že tvrdenia týkajúce sa pozitívnych prínosov tohto radu produktov pre životné prostredie „neboli podložené a pravdepodobne budú zavádzajúce“.

Zistilo sa, že reklama porušuje pravidlá týkajúce sa klamlivej reklamy a environmentálnych tvrdení.

ASA nariadila, že táto reklama sa v súčasnej podobe už na týchto mediálnych platformách nesmie objaviť.

Tesco bolo poučené, aby zabezpečilo, že v budúcnosti „nebude vyhlasovať environmentálne tvrdenia o svojich produktoch, pokiaľ nebude mať dostatočné dôkazy na podloženie týchto tvrdení“.

 

Zo zdrojov agriland preložil a upravil Miroslav Záhradník, NPPC-VÚŽV Nitra

Predplatné Agromagazínu

AGROMAGAZÍN je mesačník o ekonomike a financiách v agrosektore.

Predplaťte si časopis samostatne, alebo iný z našich časopisov a získajte ho ZADARMO.

Viac o predplatnom Agromagazínu

pottinger

Ponuka našej vydavateľskej skupiny

agromagazin

pole

mechanizacia

chov