Meniny

pocasie16

                   3 dni  10 dní

projekty Agromagazínu stratégie v poľnohosp.

Je nám budúcnosť pasé?

AGROMAGAZÍN sa snaží vo svojich článkoch popri poskytovaní informácií hľadať riešenia. Sme čoraz viac presvedčení, že naši prvovýrobcovia sú malou „masou ľudí“, aby dokázali uhájiť svoje záujmy. I preto by sme sa mali začať obzerať po širšej mase ľudí (voličov), aby sme získali väčšiu vyjednávaciu silu. Tu v redakcii sme presvedčení, že najbližšie k poľnohospodárstvu má vidiecke obyvateľstvo a i preto by sa poľnohospodári mali začať čo najviac zaoberať myšlienkou, ako sa citeľnejšie začleniť do rozvoja vidieka. Položme si otázku, či je správne hovoriť o potrebách len nás – prvovýrobcov, keď môžeme hovoriť o potrebách celého vidieka – teda 50 % všetkých obyvateľov Slovenska? Získať viac financií pre agrosektor cez rozvoj vidieka - to je podľa nás cestou.
I preto AGROMAGAZÍN rozbehol aktivitu, v ktorej chceme dosiahnuť tento cieľ. Preto v prvej fáze sme oslovili všetky hlavné stavovské agrárne organizácie (združujúce malých i veľkých agropodnikateľov), organizácie aktívne v oblasti rozvoja vidieka a Združenie miest a obcí Slovenska s úplne jednoduchou úlohou. Aby každé združenie (organizácia) za seba vymenovalo svoje top priority, ktoré presadzuje. S touto otázkou sme oslovili i MPRV SR a MF SR. Naším cieľom je v odpovediach hľadať isté „priesečníky cieľov“, ktoré sú pre všetky združenia a organizácie rovnaké. Na základe nich potom diskutovať o stratégii budúceho rozvoja poľnohospodárstva a vidieka. Pretože priznajme si, doteraz SR nemá žiadnu spoločnú koncepciu rozvoja a i preto prešľapujeme na mieste.
Lenže narážame na problém. Okrem Ministerstva financií SR sme doteraz žiadnu odpoveď nedostali. Preto sa sám seba pýtam, či naozaj žiadne združenie v SR nemá svoju budúcu víziu? Nezaujíma vás, či môžeme spoločne myslieť na budúcnosť prosperujúceho agrosektora a vidieka? Verte nám, že AGROMAGAZÍN je pevným zástancom rozvoja nášho agrosektora, ale vaša pasivita je príliš veľká na to, aby sa ľady pohli. Nedávno sme za AGROMAGAZÍN zaslali niekoľko našich postrehov (alternatív financovania) i eurokomisárovi Dacianovi Ciolosovi ako by bolo možné naliať ďalšie extra financie do rozvoja poľnohospodárstva a vidieka. Ide o formu prepojenia vidieka s investormi na burzách (riskantnejší model) či tvorbou nových lokálnych mien (to by mohla byť budúcnosť rozvoja lokálnych hospodárstiev), o ktorých sme sa už zmieňovali i v AGROMAGAZÍNe. Snažíme sa hľadať riešenia. Skúste s nami spolupracovať.
David Karkulín

euralis-repka-0617

Ceny komodít online

Komodity uvod Commodities are powered by Investing.com

Ceny komodít na trhoch - klikni pre rozšírenú tabuľku

komodita

burza mena cena
pšenica EURONEXT/Matif EUR/t 170,75
repka EURONEXT/Matif EUR/t 358,00
kukurica EURONEXT/Matif EUR/t 174,25
EÚ pšenica CBoT, USA EUR/t 168,75
pšenica KBB,SR EUR/t 130.50
kukurica KBB,SR EUR/t
135.00

lemken-banner-01

banner-pottinger

lg-banner-left

lg-banner-right